Flytting og overføring av strømavtale

Jeg skal flytte, hva gjør jeg?

Når du skal flytte må du registrere din gamle strømmåler som utflyttet, slik at du ikke lenger betaler for den. Dette kan gjøres hos netteier eller strømleverandøren din. Du må deretter kontakte leverandøren som skal stå for strømmen i din nye bolig og sikre at det foretas et eierskifte, og at den nye måleren står i riktig navn. Alt dette kan vi selvsagt hjelpe deg med gjennom våre flinke medarbeidere på kundeservice.

Hva skjer etter jeg har bestilt avtale hos dere?

Når du har bestilt strømavtale hos oss vil du motta en e-post kort tid etter som bekrefter bestillingen. Forutsatt at navnet på bestillingen stemmer overens med juridisk eier av måleren setter vi oppstart til 14 dager etter bestillingen, slik at man får anledning til å benytte seg av angreretten. Har du binding hos en annen leverandør ber vi om tilbakemelding på det, slik at vi kan hjelpe deg med å organisere oppstart på riktig dato.

Juridisk eier på en måler

For at vi skal levere strøm er det viktig at navnet på den som inngår avtalen med oss stemmer overens med navnet som netteier har registrert som juridisk eier av måleren. Om disse ikke stemmer vår vi ikke lov til å levere strøm. Det eneste unntaket er ektefeller, som har lov til å inngå strømavtaler i hverandres navn.

Jeg ble kontaktet av en annen leverandør som skulle registrere min avtale hos dere angret.

Dessverre har hverken vi eller andre strømleverandører lov til å gjøre noen endringer på din avtale hos en annen leverandør uten at du har sendt oss en skriftlig fullmakt. Det eneste vi kan gjøre er å starte strømleveransen hos oss ved avtaleinngåelse. Vi har ikke lov til å registrere angring eller starte opp strømleveranse hos en annen leverandør på vegne av kunde uten en fullmakt av hensyn til GDPR-lovgivning.

Bestill flytting

    Flytte fra

    Flytte til